16 Aralık 2013 Pazartesi

Avokado maskesi (20 gün kullanımdan sonra cilt ve saç için)


Daha önceden şurada avokado maskesine ilk uygulamamdaki fikirlerimi yazmıştım. İlk kez kullandığım için çok bir fikrim yoktu ama şimdiye kadar 20 gün boyunca uyguladım ve sonuçlarını paylaşmak için sabırsızlanıyorum. Ben maskeyi ilk uyguladığım günden itibaren haftanın altı günü olmak üzere neredeyse hergün yaptım. Tabi ki bu arada internetten araştırmalar yapıp, maskemde ve uygulamamda değişiklikler yaptım.

Daha önce yazdığım üzere ilk maskemi limon suyuyla avokadoyu karıştırıp yapmıştım ve 15 dakika bekletip yıkamıştım. İşte bundan sonra bütün uygulamalarımda sadece avokadoyu ezerek yüzüme ve ellerime sürdüm. Göz çevreme de uyguladım çünkü internette araştırdığımda Suna dumankaya’nın verdiği tarif ve uygulamada göz çevresine de yapılabileceği yazıyordu. Limon veya herhangi bir şey karıştırmadım. Sürdükten sonra beklemek yerine yüzüme sürekli masaj yaptım, bu arada avokado kururken yüzümden ovalayarak maskeyi çıkarttım. Bu sayede hafif bir pleeling etkisi yapmış oldum. Çok hafif şekilde ovalıyorum yüzümü, bastırmadan yapıyorum. Hem maskeyi yüzümden çıkarmış oluyorum hem geride sadece doğal yağı yüzümde kalıyor, yüzümde herhangi bir kalıntısı olmadığı için yüzümü yıkamaya gerek duymuyorum. Gece yapmışsam sabaha kadar yüzümde kalıyor. Arada sırada da azıcık limon suyunu yüzüme yediriyorum. Maske yaparken sivilcelerimde kızarıklık ve kaşıntı yapıyor, ama beş dakika içinde geçiyor.
Avokado maskesinin vadettikleri pürüzsüz, yumuşak bir cilt, sivilcelere iyi geldiği, gözenekleri sıkılaştırdığı, kırışıklıkları açtığı ve yüzü aydınlattığı. Bu maskeye halen daha devam ediyor olmamın nedeni verdiği sözleri yerine getirmesi. Cildim avokadonun doğal yağından ötürü gün boyu yumuşak ve pürüzsüz kalıyor. Sivilcelerde pek değil ama siyah noktalarımda peeling etkisinden dolayı azalma oldu. En sevindiğim nokta yumuşak bir cilt ve siyah noktalarda azalma oldu. Malum dönemde çıkan sivilcelerimin miktarında ise değişiklik olmadı ama daha çabuk geçtiler.
Gelelim saç için nasıl kullandığıma. Saçım için ise kullanmamın nedeni yine yumuşaklık ve arada sırada maske yapmış olmak. Saçlarımda banyo öncesi iyice ezdiğim (ki benim aldığım avokado çok yumuşaktı ezmeme bile gerek kalmıyordu, krem gibi sürülüyordu) avokadoyu saçımın her yerine ve saç diplerime de yedirerek sürüp yarım saat bekletip yıkadım. Yüzümde olduğu kadar çok mucizeler olmadı, sadece belki saçlarım birazcık yumuşadı.


Avokado maskesi cildime iyi geldi ve memnun kaldım ama saçımda mucizeler yaratmadı. Belki içindeki doğal yağından dolayı ilerde iyi gelebilir diye saçım için bikaç kez daha kullanacağım. Yüzüm için ise yapabildiğim kadar yapmayı düşünüyorum.  

Eğer avokadonun nasıl uzun süre taze kalacağını ve nasıl saklayacağınız öğrenmek istiyorsanız, şuraya tıklayabilirsiniz.

Yorum bırakırsanız ve bloguma üye olursanız çok sevinirim :)
Instagramdan ulaşmak için http://instagram.com/ojekalem
Pinterestten ulaşmak için http://www.pinterest.com/ojekalem/
Eğer bana e-mail ile ulaşmak isterseniz ojecini@gmail.com

10 yorum:

  1. Avokado maskesi bana çok iyi geldi. Maskeden sonra bb krem etkisi oluşuyor. Fondötene bile gerek duymuyorum artık :) Paylaşımı uzun bir süre önce yapmışsınız fakat bir sorum olacak, maskeyi yaptıktan sonra birkaç gün bekletmemizin cilde bir sakıncası olur mu bu konuda bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buzlukta bekletirseniz cilde zararı olmayabilir, ben de avokadoyu buzlukta bekletip her seferinde yeniden yapıyorum. Memnun kalmanıza sevindim, ben de hala yapıyorum :)

      Sil
  2. Saçlarımda bu tarz maskeleri çok denedim ama kurutan, kokan, saçımı yağlandıran, dökülmeye sebep olan oldu ve saçlarım istediğim gibi olmadı en son doğal keratin kullanmaya başladım tavsiye üzerine ve saçlarım tam istediğim gibi bakımlı ve sağlıklı evde kolay bir şekilde uyguluyorum patentli ve doğal keratin olması da içim rahat kullanmamı sağlıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Serap hn, herkesin saçına iyi gelen uygulama tabi ki farklı, hepimiz deneye yanıla öğreniyoruz. Sizin saçınıza iyi gelen ürünü bulmanıza sevindim :)

      Sil
  3. İlk defa deneyecegim.sonucunu merak ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle kış aylarında sıkça yapıyorum ben de. gerçekten kuruyan ciltlere birebir.

      Sil
  4. Bnde bır avokado yu ezdım, buzdolabnda bekletıp suruyorm her gece yatmadan once, ve gercekten etkılerı ınanılmaz buyuk ,tavsıye ederm

    YanıtlaSil
  5. Ben çok memnunum bu karışımdan herkeze tavsiye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Memnun kalmanıza çok sevindim :)
      Ben de yıllar sonra bile hala hem cildime hem de saçıma uyguluyorum.

      Sil